Blog d'Adin

XAVIER-TORRES,-PRESIDENT-FCV,-Miquel-Mallafre-,President-FCM,Miquel-Guarner-Secretari-General-ADIN

ADIN COMPAREIX AL PARLAMENT PER DEBATRE L’AVANTPROJECTE DE LA NOVA LLEI DE PORTS

ADIN COMPAREIX AL PARLAMENT PER DEBATRE L’AVANTPROJECTE DE LA NOVA LLEI DE PORTS

LES 23 AL·LEGACIONS PRESENTADES PER ADIN, PROPOSEN PROMOURE LA NÀUTICA D’INICIACIÓ I ELS ESPORTS NÀUTICS

L’Associació d’Indústries Nàutiques, ADIN, junt amb les Federacions Esportives de Vela i Motonàutica, han comparegut al Parlament Català per defensar les seves esmenes i propostes en relació a l’avantprojecte de la nova Llei de Ports davant la Comissió de Política Territorial,  integrada per:

Grup Parlamentari de Junts pel Sí

Sra. Neus Lloveras i Massana Relatora

Grup Parlamentari de Ciutadans

Sra. Marina Bravo Sobrino

Grup Parlamentari Socialista

Sr. Jordi Terrades i Santacreu

Grup Parlamentari de Catalunya Sí que es Pot

Sra. Hortènsia Grau Juan

Grup Parlamentari del Partit Popular de Catalunya

Sr. Alberto Villagrasa Gil

Grup Parlamentari de la Candidatura d’Unitat Popular – Crida Constituent

Sr. Sergi Saladié Gilque

Les ponències han anat a càrrec de:

  • Xavier Torres, President de la FCV
  • Miquel Mallafré, President de la FCM
  • Miquel Guarner, Secretari General d’ADIN

Per part de la FCV, Xavier Torres, ha fet èmfasi en que “més del 50% dels Ports Catalans son gestionats per Clubs Nàutics, amb finalitats socials i esportives i  sense afany de lucre i el gran arrelament que tenen molts d’ells en les respectives poblacions”.

Per part de la FCM, Miquel Mallafré ha defensat que “a Catalunya tenim una gran afició i tradició en els esport i competicions a motor,  no únicament pel que fa al mon dels cotxes amb la F1 i el Rallis, i de les motos amb MOTO GP i Trial, sino també amb l’esport de la motonàutica on tenim nombrosos campions d’Europa i del Mon”.

I per part d’ADIN; Miquel Guarner, ha fet un resum de les 23 al·legacions presentades, destacant que:

  • Les concessions i els preus dels amarradors frenen el desenvolupament del sector nàutic i que la nova llei de ports hauria de considerar buscar un model portuari similar al francès, amb molts ports bàsics de titularitat municipal i d’altres, amb mes serveis, de titularitat privada.
  • L’avant projecte de llei es molt continuista, recollint  dels interessos dels inversors i les grans eslores, per davant dels Clubs Nàutics i la nàutica popular, i que ADIN recomana un model socialment mes popular, mediambientalment respectuós i funcionalment cogestionat.

Per acabar la intervenció de la seva ponència Guarner va manifestar que “un sector que genera 8000/10000 llocs de treball directes i que en el passat havia tingut una potent indústria amb drassanes de renom europeu, hauria de tenir mes suport i que per al foment de la iniciació a la nàutica aniria molt be que la TV pública emetés regularment un programa com TEMPS DE MAR, similar al conegut TEMPS DE NEU”.



Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i mostrar publicitat relacionada amb les seves preferències mitjançant l'anàlisi dels seus hàbits de navegació. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració o obtenir més informació 'aquí'

ACEPTAR
Aviso de cookies